Psicòleg

Benvinguts i benvingudes al nostre racó del piscòleg, el qual té un doble objectiu:

1. La divulgació de coneixement mitjançant articles, notícies i links d’interès relacionats amb la psicologia infanto-juvenil, el món educatiu i, com diu l’eslògan de la nostra escola, la gran tasca de “créixer amb valors”.
  2. Proporcionar recursos aplicables que ajudin a millorar la comunicació entre pares-fills i la resolució de problemes concrets.

Les accions d’aquest servei que us oferim tenen com a referents:

• El seguiment personalitzat dels alumnes.
  • L’atenció a la diversitat, l’aula oberta i els grups flexibles.
  • L’orientació individual, acadèmica i professional.

És per tant, un espai obert i d’intercanvi. On el fet de compartir es converteix en l’eix vertebrador que li ha de donar sentit.

Partint de zero, tot està per fer i, per tant, hi haurà canvis que sempre es faran amb la intenció de millorar. Us convidem a fer les contribucions que cregueu oportunes per aconseguir-ho.

Atentament,

Pere Clavero

Col. 11990

Psicòleg Escola Betúlia

Benvolguts i benvolgudes,

En aquesta ocasió volem compartir amb vosaltres un dels darrers articles publicats a Educaweb que tracta com influeixen les emocions en la presa de decisió dels estudiants a l’hora de triar el seu itinerari acadèmic i professional.

Alguns dels estudis i de les investigacions realitzades sobre aquesta temàtica són, segons la redacció d’Educaweb:

• Investigació:  Las consecuencias psicológicas de la COVID-19 y el confinamiento realitzat amb la col.laboració de 6 universitats: la Universitat del País Vasc, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Múrcia, la Universitat de Miguel Hernández, la Universitat de Granada i la Universitat Nacional d’Educació a Distància.
  • Estudi:  Las dimensiones cognitiva, emocional y social en la toma de decisiones de la carrera en el alumnado de educación secundaria, fet  a la Universitat de Barcelona.

• InformeMás de la mitad del alumnado elige sus estudios sin tener en cuenta sus intereses, fet per la Universitat  Autònoma de Barcelona.

Els diferents autors i investigadors fan parar atenció en la importància de les emocions en la tria acadèmica i laboral. L’esfera emocional influeix significativament en l’esfera cognitiva, fins i tot la condiciona, no tenir-la en compte és assumir un risc força elevat i pot conduir a una elecció que a curt, mig o llarg termini pot esdevenir insatisfactòria. Cal escoltar la nostra part racional, lògica i analítica, però sense fer oïdes sordes al que ens diu el nostre cor.

Us deixem l’enllaç per si és del vostre interès aprofundir en aquesta publicació.

Salutacions,

Pere J. Clavero